onsdag 18 maj 2016

Hur anpassar vi bäst?

Den frågan ställde jag till barnhab för en stund sedan. Jag fick inte något svar. Jag har insett att kemi och fysik är ämnen som innebär stort motstånd för Miss W. Motståndet har nog flera orsaker, ny lärare, ämnen som är svårbegripliga för Miss W är några tänkbara orsaker, en annan kan vara att hon helt enkelt är en språkperson.

Svaret jag fick var att man ska ju anpassa efter henne, jo jag vet, men när vi som föräldrar inte känner oss säkra på om det är rätt väg att gå då frågar vi expertisen. Mentorn kommer också att få frågan så får vi se vad hon har att säja.

Vi har haft flera hemmadagar denna veckan men Miss W jobbar på hemma med det hon kan göra hemma vid datorn. Det täcker ju inte på något sätt en hel dag i skolan men det är bättre än inget alls.

Ändå var morgonen ett fall framåt, kanske kommer vi iväg imorgon eller så gör vi inte det och då får vi ta tag i skolarbetet hemma istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar