torsdag 3 mars 2016

Skoldag igen

då svarar Miss C när jag väcker henne att jag vill inte gå i skolan idag. Hm..... det händer ju väldigt sällan att hon är sisten ur sängen på morgonen. Hon svarade och somnade om på direkten.


Svaret gav faktiskt lite dåliga vibbar med tanke på att Miss W har många sådana morgnar och har haft det i princip hela högstadietiden.


Samtidigt vet jag att Miss C tycker om att vara i skolan, där finns kompisarna och dom är viktiga för henne. Vi hoppas ju på att den här skolformen som Miss C går i ska fungera mellanstadietiden ut. Att vi måste fundera på något annat inför högstadiet är ju en annan sak.


Kanske måste även Miss C gå i en liten studiegrupp när det blir så dags med högstadiet, kanske mest för att det blir många förändringar på en och samma gång. Jag kan redan se bilden framför mig när Miss C kommer till biologilektionen med historieboken i högsta hugg t ex, kanske kommer hon att fixa att gå emellan klassrummen men frågan är om hon har alla prylar med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar