måndag 14 mars 2016

Ett litet genombrott

Miss W har bara fritidsaktiviteter på helgerna, mest beroende på att skolan tar så mycket ork för henne.


I helgen ville jag utföra ett ärende medan hon var borta på sin aktivitet, vanligtvis sitter jag på en bänk och kollar på vad hon gör. Först så fick jag inte åka iväg, sedan så kanske om jag bara satt kvar och lyssnade på vad de skulle göra = översätta till hennes sätt att uppfatta instruktionen. Men sedan visade det sig att de var inte så många på hennes fritidsaktivitet så då fick jag lov att köra iväg.


Att komma till detta läge har varit otroligt viktigt för mig, det är ett första litet steg mot att bli mer självständig.


Om detta kommer att hålla i sig går ju inte att veta men för Miss W:s skulle hoppas jag på att varje liten positiv sak leder till en ökad självkänsla och ett bättre självförtroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar