fredag 25 mars 2016

Ibland känner jag

att jag inte fördjupar mig som jag borde. Kanske det hade varit bra om jag t ex skrivit dagbok, om saker som fungerar och saker som fungerat mindre bra. Kanske skulle jag läsa lite litteratur i ämnet högfungerande autism - men jag orkar inte!

Visst är det så att andras lösningar kanske fungerar men vi har lagt Miss W:s utveckling på det psykiska och sociala planet i barnhabiliterintens händer och så stöttar vi till med lite aktiviteter som kan hjälpa henne vidare i sin utveckling. Vi har via LSS fått beviljat en kontaktperson åt Miss W, kanske kan den unga tjej som kom hit för en vecka sedan vara ytterligare en väg ut ur Miss W:s delvis självvalda ensamhet.

Vi hoppas att kontaktpersonen kan hjälpa till att bygga upp Miss W:s förtroende för tjejer. Eftersom Miss W hade svårt att finna sin plats i sin nya klass så känner hon att de flesta tjejer i hennes egen ålder inte är justa.

Trots några tuffa år, så känner vi ändå en strimma hopp, under veckan har Miss W för första gången på 2 år självmant tagit kontakt med en tjejkompis och gått hem till henne för att hänga där några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar