tisdag 6 september 2016

Nu har det varit tyst ett tag

Men det beror inte på att allt fungerar som smort. Jag har fått lägga mycket energi på att försöka hitta lösningar för Miss C som börjat fjärde klass och därmed har fler läxor.

Det har varit mycket gråt och tandgnisslan från henne. Livet är orättvist, jag har det värst i hela världen är några av kommentarerna som kommit.

Nåja, mentorn är finemang och vi pratas vid via mail någon gång per vecka för att stämma av hur det gått och hennes sista mail gav vid handen att våra ansträngningar hade givit resultat. Men det innebär ju inte att vi är över puckeln ännu och med puckeln menar jag att Miss C har accepterat sina läxor och på vilket sätt som vi gör dem.

Vi har en Mp3-spelare som vi ska försöka introducera för läsläxan, vi har inte fått Miss C att använda den ännu. Som jag har förstått så använder man Mp3-spelare med boken inläst till barn med dyslexi, Miss C vill ju vara som alla andra och läsa själv men det tar tid och mycket energi så det hade varit bra om vi kunde få Miss C att lyssna i första hand och sedan läsa en sida eller kanske två varje gång vi gör läxan så hade mycket varit vunnet. Nu är snart första boken utläst så när vi börjar med nästa bok, då ligger jag i startgroparna och plockar fram Mp3-spelaren och högtalaren jag köpt sedan ska vi lyssna tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar