onsdag 1 juni 2016

Det vände på en femöring

och fråga mig inte hur. Det var träligt att gå och lägga sig igår, värre än tidigare. Men till slut så fick jag henne i säng.

Morgonen var väl sådär, Miss W visste att vi skulle åka till barnhab men var väl inte så sugen på att åka dit, rättare sagt inte sugen på det heller.

På vägen dit pratade vi om det stundande sommarlovet och äntligen så hittade jag pusselbiten som saknades. Det är sommarlovet ihop med Miss C som gnager. Jag kan förstå det, Miss C är inte lätt att tas med alla gånger men Miss W är en tuff nöt att knäcka så jag tror att Miss C får stanna hemma mer än vad hon tror.

Vi har lagt upp lite lösa planer för vad de kan göra och vi har diskuterat vad som ska finnas i frysen som är lätt att tillreda själva.

Sedan fick jag tips om sommarkortets regler för barn, införskaffning av ett sådant står högt upp på införskaffalistan inför sommarlovet, vattenballonger är en annan produkt som ska införskaffas, fortsätter det att vara så här varmt så blir det nog många vattenkrig i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar