måndag 31 augusti 2015

Nu har jag fått en mattebok

ja kanske inte jag men för att Miss W ska kunna göra matte hemma så har jag fått låna ett exemplar, så är ett av de sista hindren borta när det gäller att göra skolarbetet.


Nu är ju inte målet att hon ska jobba hemma men dagar när det bara inte går att komma iväg får vi jobba hemma, allt annat är i princip webbaserat.


Problemet är väl bara att i vissa ämnen är hon bättre än vad jag någonsin varit, typ i engelska, så då får jag väl fila naglarna eller något när hon jobbar på med sina uppgifter.


Ska jag vara riktigt ärlig hade jag helst sett att Miss W kom iväg varje morgon utan prut men så lär det nog inte bli så då måste jag ha en reservplan som gör att det är bra trist att vara hemma för jag får ändå jobba med mina uppgifter så det är ingen vinst att vara hemma.


Sedan jag såg schemat så har jag undrat om de ska trä- eller syslöjd. Om de ska ha träslöjd borde hon kunna få göra ett agilityhinder till hunden, många olika moment, mäta, såga, skriva, klura på hur man löser upphängningen av ribborna, hur får jag dem att stå stadigt etc. Vi har fotograferat lite olika varianter som man skulle kunna jobba efter.

Bilden kommer från Sanoma utbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar