fredag 7 augusti 2015

Den här bloggen

kommer inte bli en informationssajt om lämpliga bemötanden och dessa fina namn mest för att jag själv inte tycker om grotta ner mig i det.

Det kommer istället bli en exposé i hur vi försöker hitta en bättre väg framåt för våra barn och oss själva genom att prova oss fram till det som blir bäst.

Vi som vuxna behöver ju också träna oss i ett annat sätt att förhålla oss till svårigheterna.

När det gäller Miss W så har hon ju slutat med allt, både kompisar och fritidssysselsättningar och där lägger vi ner ett rejält jobb för att få henne att hitta andra saker som hon tycker om och kanske kan tänka sig som ny fritidsaktivitet, men emellanåt känns det som om man vadar i kvicksand för hon är inte lättlockad.

Eftersom Miss C är av en annan sort så kommer det i hennes fall handla om helt andra saker som gör hennes väg framåt lättare och bättre. Där tänker jag mig en kurs i ritprat, kanske kan det bli en väg framåt i kommunikationen för henne.

Alla aktiviteter jag skriver om här har vi gjort men kanske inte just den dagen som jag skriver om den. Framförallt Miss W behöver mycket privacy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar