fredag 28 augusti 2015

Schema

jag är lite allergisk mot det, kanske för att jag själv vill göra saker på mitt sätt och i min takt, kanske har jag också en diagnos, för ibland saknas startknappen på mig.


Vi tjatar oss blå för att få Miss C att göra sig klar för att gå till skolan, för att hon ska göra läxor, för att hon ska komma i säng. Hon tycker att det är tråkigt och vi tycker att det är tråkigt att tjata. Miss C säger ofta att ni är alltid så sura på mig, det är vi ju inte, men vi låter sura för att den exekutiva funktionen när det gäller dessa saker är som bortblåst.


Då tänker jag lite så här, ska man ha ett schema för morgonrutinerna och ett för kvällen? Minut/timstock för att visa hur många minuter man kan använda för olika saker på morgonen och på kvällen?


Miss W har alltid varit mer välfungerande när det gäller att stiga upp och göra sig färdig samt att gå och lägga sig, just nu har vi en stor del tonårstrots med i bilden på henne.


Så jag känner mig som en novis som inte vet vad som blir bäst. Egentligen är det ju bara att ta ett beslut, blir det inte bra får man ju ta ett nytt beslut.
Bilden kommer från kaosteknik.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar