måndag 10 augusti 2015

Det är inte så att jag

inte vill lära mig om barnens funktionshinder vilket man lätt kan tro om man bara läser inlägget där jag skriver om att jag inte kommer att tipsa om sätt att hantera saker på.

Jag vill lära mig men jag har så svårt för snustorr text på kanslisvenska. För mig har till exempel Utbildningsradions utbud av radio- och tv-program om barn med särskilda behov varit till stor hjälp. Även andra bloggares vardag är intressanta för mig. När någon skriver om t ex lågaffektivt bemötande så är det nog det jag försöker mig på med Miss C utan att veta om hur det fungerar i praktiken.

Det är helt enkelt så att jag nog gör saker utan att riktigt tänka på att det kanske skulle hjälpa någon annan om denne någon fick veta att jag provat ett nytt sätt att hantera svårigheterna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar