söndag 23 augusti 2015

Miss C och hennes humör

gör mig matt ibland, hela veckan har varit full av roliga aktiviteter och då tycker jag att vi ska ha en vilodag idag. Nä, då säger Miss C att jag inte vill att hon ska ha roligt.

Jo, jag vill att hon ska ha roligt, men försöker förklara att man måste ha lite tråkiga dagar ibland för att uppskatta roliga saker andra dagar.

Nu surar Miss C, sannolikt för resten av den här dagen och kvar står jag och undrar hur vi ska knäcka denna nöt.

Detta är nog något vi får försöka få hjälp med för hennes räkning, för oavsett vad vi har provat med för olika strategier så surar hon, att förbereda henne på att du får leka med kompisar två gånger i veckan hjälper inte, att säga att vi har vilodag och göra något roligt inom familjen som spela spel, bakning, kolla på film etc är tråkigt. Helt enkelt är det så att om jag inte får som jag vill skriker jag och vill gärna slåss en sväng också. Kanske borde vi sätta upp en boxboll där man kan göra av med frustrationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar