tisdag 9 augusti 2016

Att få vara som alla andra

Vi har ju en av varje sort, den ena tycker att det är ok att inte vara likadan som alla andra medan den andra inte vill få några anpassningar gjorda.

Bara en sådan sak som att få sina böcker på inläsningslicens i iPaden ställer till problem för Miss C, "JAG VILL INTE" är den mest dominerande kommentaren. Det värsta är att jag inte kan komma på någon bra kommentar/fakta för att vara pedagogisk när jag förklarar varför hon behöver det.

Min slutsats av detta är att jag får lämna över detta till professionen och hoppas på att det blir bra.

Sista hela veckan av sommarlovet är en besvikelse för Miss C, hon tycker att vi är borta för mycket! Men det är hon som är borta, sova hos kompis kvalificerar sig verkligen för att vara borta. Vi andra är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar