måndag 5 oktober 2015

Dagar kommer och dagar går

Snart har det gått ett helt år till, för mig är det i början på året. Mentalt hinner jag inte alls med och jag vet inte heller hur jag ska "hamna rätt". Från att ha haft en rätt avskalad tillvaro så har man numera kalendern full av olika möten. Någonstans inser jag att jag jobbar för mycket, men frågan är hur man löser det på bästa sätt. Inkomst måste man ju ha.


Jag följer en del bloggar inom ämnet autism och inser att jag är inte ensam om att känna så här. Det har gått så långt att jag har börjat använda kalenderfunktionen i arbetsdatorn för att hålla reda på vad jag ska göra, 15 min innan tänkt aktivitet så får jag en påminnelse.


Det känns som om jag precis som mina barn skulle behöva ett inrutat schema hur mina dagar ska se ut. Men frågan är om detta hjälper mot känslan av att vara i en annan årstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar