fredag 23 oktober 2015

Att säga vad man tycker

Ofta får jag höra att jag är korkad, det är Miss W som säger när hon är pressad. Jag vet ju själv att jag är allt annat än korkad. Folk som hör dottern säga så undrar nog varför jag inte säger åt henne när hon fäller sina kommentarer. Om jag skulle gå med i en sådan diskussion så skulle allt bli ännu värre men det kan ju inte omgivningen förstå.

MEN när jag får läge att säga åt henne att man inte säger så gör jag just det, hon får veta att jag inte bryr mig om att hon tycker att jag är korkad. Jag bryr däremot om hur, när och var hon säger så.

Det tillhör ju både åldern och sannolikt även funktionshindret fast på olika sätt. Som tur är så har Miss W lärt sig att säga förlåt när hon väl förstår på vilket sätt hon sårade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar