söndag 28 juni 2015

Vilken hjälp får man?

Det här med habilitering är en helt ny värld för mig, vad innebär hjälpen man får därifrån? Hur stora resurser har de att hjälpa till? Innebär hjälpen att man gör saker i grupp eller får man hjälpen som ensam?

Utbildningarna har jag förstått att de gör man i grupp både som barn och förälder men det finns ju så mycket mer som behöver göras. Eftersom jag redan varit på föräldrautbildningen så vet jag att mycket information kan man hitta via nätet men det jag tycker är svårt är hur vet jag i så fall att det är det här jag ska göra med mitt barn.

Utbildningen var bra på så sätt att man insåg att man säkerligen inte hade det värst. De olika varianter som finns gör ju varje enskilt barn är unikt i hur man bäst når fram.

Intressantast var faktiskt när fritidsutvecklaren kom och höll i en information om allt som finns att göra. Ett föräldrapar var modiga och sa "hur får man dit barnet då". Ja den frågan brände också inombords på mig. Faktum är att den frågan är högaktuell här i vår familj, Miss Wattpad tycker inte att man behöver gå hemifrån så ofta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar