söndag 5 juli 2015

Förberedelser pågår

Häromdagen ställde jag frågan till barnen, vad vill ni göra på semestern? För att hjälpa dem på traven lite, så sa jag att när vi kommer till campingen i Göteborg så vill jag att vi sedan gör en utflykt till Trädgårdsföreningen i centrala Göteborg.


Efter min kommentar blev det tyst. Undrar om de tänkte att har ni inte planerat vad vi ska göra. Till slut klämde Miss C ur sig att hon ville åka någonstans där det fanns en vattenrutschkanna, detta är ju en riktigt bra början. Jag hoppas att barnen under den närmaste veckan kommer på flera saker att göra.


Man skulle ju kunna spela minigolf t ex. Gå och fika på något bra ställe är ju en annan sak man skulle kunna göra.


Jag har insett efter att ha läst Paula Tillis blogg att jag behöver landa frågorna lite, jag lär mig sakta men säkert att navigera i autismens blindskär, kanske blir jag en bättre förälder på vägen.

Typ det här hade passat Miss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar