torsdag 5 maj 2016

Långledigt

då kan man passa på att göra saker som är lite tidskrävande, åka långt iväg för att hälsa på släkten, hitta på roliga aktiviteter som visst låter sig göras även på korthelger men man har mer tid att återhämta sig på när man gör det en sådan här helg.

Familjen ska dela på sig under helgen, det tror jag är bra för oss alla, Miss W vill vara hemma och slappa, kanske åka med en kompis och shoppa. Miss C vill hitta på saker, som vanligt får man väl säga.

Alltså åker Mr J och Miss C iväg och hittar på en massa saker medan Miss W och jag stannar hemma, vi funderar på att åka till vårt favoritställe med en fikakorg med oss. Blir det fint väder så är favoritstället helt magiskt och man njuter av stillheten i fulla drag.

Jag tror bestämt att vi ska äta lite vuxenmat också, alltså ingen pizza, hamburgare eller korv. Som tur är så gillar Miss W lite mer vuxna smaker bara hon slipper äta grönsaker.

Den här delningen kanske gör att vi allihop återhämtar oss lite, Miss C ska åka norrut och jag tror inte pollensäsongen är lika intensiv där som här, då får hon hämta sig lite rent fysiskt. Miss W tycker om när det är tyst och lugn och ro, det är det ju aldrig annars så hon borde hämta sig psykiskt, kanske kan vi få till någon aktivitet utöver fikastunden som ger henne energi att klara de sista veckorna i skolan. Om jag inte missminner mig så vill hon baka också, tror jag vet vad hon har i åtanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar