måndag 25 april 2016

Det är inte alltid lätt att vara överens

Med denna rubrik tänker jag mest på oss vuxna runt barnet, det är inte ofta jag är totalt oense med min man om hur vi ska tackla olika situationer som uppstår, men idag hamnade vi i en situation där Mr J inte hanterade situationen så bra.


Jag försökte prata med honom om det dumma i att ta ett beslut som bara förlänger lidandet. Oavsett vad jag sa så gick det inte att nå fram med något som helst budskap.


Hans förhållningsätt leder inte till att skolgången blir bättre eller att Miss W struntar i att sitta hemma dagar som är jobbiga. Jag har full förståelse för att Mr J tycker att Miss W ska till skolan varje dag, det tycker jag också men skillnaden är att jag brukar se tecknen på när hon är på väg att krokna och under hela förra veckan så visade hon upp en uppsjö av olika tecken på att hon var överbelastad.


Det finns inte speciellt mycket som man kan straffa Miss W med för hon har ju slutat med alla aktiviteter som hon hade innan, men en bestraffning för att man stannar hemma från skolan är kanske inte den rätta metoden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar