onsdag 30 mars 2016

Det är allt tur att vi är olika

Den här bloggen delar frikostigt med sig av sina erfarenheter med lite olika material som man kan använda för att bena ut problemen.

Det finns även länkar i min blogg till två olika bloggar som också tar upp NPF-problematik fast på en mer debattbas.

Jag har läst lite i denna bloggen Ett annat sätt att tänka, där finns ett och annat guldkorn som jag använt på Miss W.

Det är sällan jag provar allt eller alla tips som finns i en blogg, eftersom vi har levt utan diagnos för Miss W i över 14 år så har vi lärt oss en del knep för hur man bäst får henne att ställa upp på något som är jobbigt.

När det gäller Miss C så är ju hon av en helt annan typ och där får man ibland ignorera hennes utbrott totalt för det hjälper inte att lirka eller övertala.

Någonstans inom oss har vi väl tagit ett beslut om att så här är vårt liv och då får vi inrätta oss efter det och inte önska att saker och ting var annorlunda. Ett ex är kulturella saker som museum, det finns väl ett och annat sådant i landet som man skulle vilja besöka men det gillar inte barnen och då får jag snällt vänta med att gå dit tills de flyttat hemifrån. Men visst försöker vi vidga deras vyer och införa aktiviteter som de inte är vana vid för att de ska lära sig att det finns andra saker än de invanda som kan ge dem något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar