måndag 7 mars 2016

Ett eget initiativ eller kanske det var två

I vanliga fall när Miss C har kompisar hemma och det blir höga ljudnivåer och mycket stim så har jag styrt upp saker och ting för Miss W men igår gjorde jag inte det.


Jag satt i vårt pysselrum, ja vi har ett sådant, när Miss W kommer ner dit och börjar plocka fram saker för att göra julkort, wow, jag behövde inte sätta igång henne, hon gjorde två kort sedan var hon nöjd och gick upp till sitt rum igen.


På kvällen satt vi och tittade på TV fick hon för sig att göra ett armband av memory wire, så hon plockade fram lådan med smyckessakerna och började på ett armband, hon provade dessutom själv på att använda verktygen och böja vajern innan hon började pärla.


Nu hoppas jag att detta håller i sig, jag har ju jobbat hårt med att få igång  henne vid olika tillfällen, hon är kreativ men får sällan utlopp för sin kreativitet för hon tror sig inte kunna.


Om jag ska vara ärlig så har jag en plan vad pärlandet ska leda till men det har jag inte berättat för henne ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar