torsdag 25 februari 2016

Mamma hör inte och ser inte

och hon har sällan koll på läget. Ja så kan man sammanfatta Miss W:s uppfattning om sin mamma.


Men idag hade jag koll på läget, påpekade att ni ska vara iväg hos frissan kl 09.30 så klä på er och gör er färdiga. Som vanligt så var det något på datorn som var viktigare så när jag körde till jobbet hade ingen av dem försökt klä på sig.


Fram emot eftermiddagen så ringer jag och kollar med maken om det inte var så att de skulle vara  hos frissan kl 09.30, jodå visst hade jag rätt men dottern hade inte trott på mig så ingen var klar när maken kom tillbaka efter hundrundan.


Alla blev därför inte klippta på den utsatta tiden då de kom 30 min för sent.


Slutsatsen är att mamma hör, och hon ser och framförallt så har hon koll på läget ibland i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar