söndag 7 februari 2016

Att vara ute i god tid

Hur lär man sitt barn det när man inte själv har rätt på tidtabellen? Miss W tycker inte om att komma i sista sekunden, men har begåvats med en mamma som är tidsoptimist.

Miss W och jag har ett projekt ihop, julkorten - dessa har vi gjort varje höst men ändå har vi alltid varit ute i sista sekunden. Detta försöker jag nu ändra på, jag har köpt på mig en massa material efter jul och nyår.

När Miss C tvunget ska ha kompisar hemma och Miss W inte orkar det egentligen då tar vi en stund i hobbyrummet. Fram åker alla sakerna för att göra julkort och så blir det Spotify och lite kreativitet tillsammans.

Denna gången testade jag en sak med vattenlösligt mellanlägg, man syr på mellanlägget och sedan tvättar man det, kvar finns t ex en dekoration till julgranen, någon väska eller vad det kan vara.

Bägge njuter av stillheten och musiken, hela familjen är nöjd, Miss W har fått lugn och ro, Miss C har fått ha kompisar hemma, Mr G har sluppit konflikter och jag har sluppit medla. Kan ju  inte bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar