söndag 31 januari 2016

Köpa energi på flaska?

Ja det skulle jag vilja, inte för min egen del men ibland skulle en flaska med flytande energi behövas på annat håll i familjen.

Många är gångerna som vi hör att "jag är trött och jag orkar inte", detta är ett normalt tonårsbeteende men kanske skulle de säga "jag pallar inte". Hos oss är det svårt att veta vilket som är tonårsbetingat och vilket som är betingat av NPF-diagnosen.

Ibland känner jag bara för att ge upp försöken att förstå, nu varar inte den stunden så länge eftersom jag vet att det inte är något alternativ på sikt, men när man inte kan klura ut vad som felar då känner man sig rejält maktlös.

Vissa insatser ska fasas ut om någon månad och jag undrar lite hur skolan tänker där. Antagligen så får vi föräldrar lösa situationen precis som när mobila teamet sa att det fungerar ändå inte så vi avbryter våra hämtningarna inför skoldagen. Hur lite kan vi föräldrar jobba och ändå få ekonomin att gå ihop?

Jodå jag vet att det finns ekonomiskt stöd att söka hos Försäkringskassan men ett fullt vårdbidrag täcker ungefär 1/3 av lönebortfallet och i nu läget är jag borta mer än 1/3 av min arbetstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar