onsdag 29 juli 2015

Vad gör man med en unge som inte vill ta det lugnt?

Miss C vill inte vara ensam hemma med oss, då går hon runt och frågar vad hon ska göra.

Vi säger; lek med dina saker, men jag vet inte vad jag ska leka får man till svar. Fråga Miss W om hon vill spela TV-spel med dig.

När de har spelat färdigt haglar det av beskyllningar om att de har fuskat på olika sätt och så ska man medla.

Nu har vi nog haft semester för länge, det är tur att det är dags för fritids igen i nästa vecka, för Miss C innebär det kompisar, kompisar och kompisar dagarna i ända och då är hon som lyckligast. Men det innebär också den ständiga frågan när man hämtar på fritids, får jag leka med någon idag.

Just idag har jag huvudvärk de luxe så jag vill inte medla, jag vill inte ligga i Miss C:s säng och kolla in när hon leker med något och det känner de/hon nog på sig för idag har jag en magisk dragningskraft. Men imorgon är en annan dag och då får vi se vad den har att erbjuda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar