torsdag 9 juli 2015

Kan man fira semestern med en pizza på en tisdag?

Nä inte enligt mina barn. Pizza äter vi på fredagar.

Det här får mig att fundera på när vi äter vissa maträtter, äter vi tacos, pizza och hamburgare på fredagar? Är det alltid så? I varje fall tacos brukar vara en säker fredagsrätt här.

Snacka om rutiner skulle jag vilja säga, visst är det bra med rutiner men visst är det lite käckt med fredagsmat en måndag?

Det får mig även att tänka på fredagsmyset, det skulle vi ju aldrig flytta till en onsdag...................

Under dagen har vi (föräldrarna) bestämt oss för en utflykt som kommer innebära tjat om trötta fötter och är vi inte framme snart.

Jag väntar fortfarande på vad Miss W vill göra på semestern, Miss C har faktiskt avancerat från att tänka till att plocka fram material till lekar så att de aktiviteterna verkligen blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar