fredag 23 september 2016

Min hjärna har slagsida

Det funkar allt bättre med skolgången för barnen, visst är det gnissel vissa morgnar när Miss W ska iväg till skolan men inte värre än att vi får iväg henne, ännu så länge i varje fall.

Fram emot kväll blir det gnissel på Miss C om hon inte är på läxhumör, det som är så trist i sammanhanget är att mentorn är mycket duktig på att lägga ut läxorna på webben så att man kan kolla där varje gång det är dags att läsa läxan. Just nu har vi ett läsblock, 15 min läsläxa varje dag, detta är Miss C van vid och hon har själv fått välja boken hon ska läsa i så ännu så länge funkar det.

Vi har fått styra upp vilka dagar man får hänga med kompisar, har man aktiviteter på kvällen så måste man läsa läxan på eftermiddagen och då finns det inte tid över för kompisarna. Just denna regel är det mest gnissel kring och man blir lika trött varje gång man måste diskutera detta.

Min hjärna har varit överbelastad länge och jag har kämpat för att inte få slagsida. Nu hoppas jag på att det blir lite lugnare ett tag, det är nämligen inga inplanerade möten i skolan, på barnhabiliteringen eller på BUP. Vi ska helt enkelt klara oss själva om det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar