lördag 10 september 2016

Sakta men säkert fortsätter vi

på den inslagna vägen när det gäller Miss C:s läxor.

Hon är inte överförtjust men när läxan är uppdelad i småportioner så behöver vi inte tjata så mycket om läxläsningen som vi skulle behöva göra annars. För oss vuxna innebär det ju läxläsning varje dag istället för bara två gånger i veckan, frågan är vilket som egentligen är bäst.

Det jag funderar mest på i detta fallet är om jag som förälder kan be skolan om övningsmaterial på det som finns i läxa i till exempel engelska. Just nu tillverkar jag ju själv det träningsmaterial som behövs. Till slut kommer ju mina egna idéer om träningsmaterial ta slut och om då inte skolan beredd på att de måste hjälpa till kanske vi får bekymmer, dessutom är jag inte pedagog och ännu mindre specialpedagog.

Ett par saker ska skolan få ställa upp med, skrivböcker som inte har så täta rader, har redan insett att ett vanligt kollegieblock inte fungerar så bra. En till svenskan och de uppgifter som man har till läsläxan och en bok till engelskan och främst glosorna då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar