måndag 7 september 2015

Nu kom morgonen då det var lite svårt igen

Miss W var uppe och åt frukost före mig, verkade på gott humör, vi pratade om dagens outfit och lite annat. Så skulle jag gå och duscha. När jag kom upp låg hon påklädd i sängen.


På direkt fråga om hon var färdig så kom svaret jag vill inte. Nu har jag ju väntat på att vi skulle komma dit igen men trots det blev jag lite ställd.


Men det krävdes inte så mycket övertalning, påminde lite om en fras som kom från psykologen och så kom vi iväg, hunden lastades i bilen och vi kom fram till skolan.


Då kommer dotterns förra klass, de är så jobbiga att möta för Miss W så jag styrde undan henne så hon inte syntes och när de elever som hon minst av allt vill träffa hade passerat då gick vi in och mötte hennes gamla kompisar, då blev det morgonkram, men jag märkte oron hos Miss W.


Så kom vi upp till klassrummet, då gick inte lika bra längre. Det var den tänkta träslöjden idag som var roten till det onda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar