torsdag 3 december 2015

Mumien är intressant

Ja jag kanske inte tycker den är så intressant, min första tanke är ju att fy vad den måste lukta illa. Miss W däremot tycker att den är intressant, så hon vill åka kolla på den innan den begravs i Domkyrkan i Lund igen. Vad gör man inte för sina barn?

När Miss C fick höra att vi skulle titta på en mumie ville hon också med, frågan är om hon kommer att tycka att det är så kul när vi väl är där. I huvudet på mig ekar redan "mamma jag vill hem, är vi inte klara snart?"

Som lite extra grädde på moset ska Miss W skriva lite om mumien i Lund och mumier i allmänhet, ett litet projekt som ska omfatta svenska/historia/religion. Om detta ska bli informativt så får jag nog producera lite frågor om mumier, religion och historia, svenskan sköter hon bäst själv.

Så de närmaste dagarna får jag nog googla lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar