fredag 16 oktober 2015

Ibland är det slitsamt

Om bägge barnen oroar sig för någonting samtidigt så känns det som var ska jag börja, för vem är det mest akut?

Egentligen är det mest akut för Miss W men Miss C skulle ju slippa en del bekymmer om vi kunde hjälpa henne bättre nu när hon inte är i tonåren.

Just nu är det något som oroar Miss W, tyvärr vill hon inte formulera det. Kanske kan hon inte göra det heller, men med ledning av det hon säger är det sannolikt den förestående förändringen med skolbyte inför gymnasiet som stökar till hennes tankar. På något sätt knyter hon ihop det med att flytta hemifrån och det är ju två vitt skilda saker. Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen känns det som, jag vill inte gå på gymnasiet, jag ska aldrig flytta hemifrån, jag ska inte gå och lägga mig etc


Miss C  har på många sätt det lättare, hon kan tydligt säga att något är läskigt men så är hon å andra sidan inte lika lättlockad att prova nya saker. Hon är nöjd med sina nördiga intressen och tycker att det andra som finns ute i världen är rätt ointressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar